מינוי נציגות דיירים לקידום פינוי בינוי ותמ"א 38

תוכן עניינים

בחירת נציגות דיירים לפינוי בינוי- REDPLUS
בחירת נציגות דיירים לפינוי בינוי- REDPLUS

איך לבחור נציג לקידום פינוי בינוי. עד כמה חשוב תפקיד הנציגות בבניין. מה התקפיד של נציג בכלל? מה חשוב לבדוק בנציגות?

בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית, כגון פינוי בינוי ותמ"א 38. נדרשים למנות נציגות דיירים שתייצג אותם ותעזור לקדם את הפרויקט. נציגות דיירים חיונית להבטחת האינטרסים של כל דיירי הבניין, והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהליך קידום הפרויקט.

החשיבות של נציגות דיירים בשלב מוקדם

הקמת נציגות דיירים כבר בשלב מוקדם מאפשרת ניהול יעיל ומהיר בקבלת ההחלטות. הדבר מונע מצב בו יזם מנהל משא ומתן עם כל דייר בנפרד, מה שיכול לגרום לעיכובים ולעיוותים בתהליך. ההמלצה היא למנות נציגות דיירים כבר בשלב בו הדיירים מתחילים לשקול את הפרויקט, ואף לפני חתימה על הסכם Non Shop.

איך לבחור נציגות דיירים לפרויקט פינוי בינוי ותמ"א 38

הליך בחירת נציגות הדיירים מוסדר בחוק המקרקעין ובתקנון הבית המשותף. הדיירים המעוניינים להשתתף בנציגות מציעים את מועמדותם באסיפה כללית, ובמהלך האסיפה נערכות הצבעות לבחירת הנציגים. מומלץ לנסות ולהגיע להבנות לגבי זהות חברי הנציגות לפני האסיפה.

מי יכול לשמש כנציג בנציגות הדיירים

כל בעל דירה בבניין יכול להיבחר לנציגות. עדיף בעל רקע או קשר כלשהו לתחום מכיוון שרמת הבנה גבוהה בתחום תסייע בניהול תקשורת חלקה ויעילה יותר.

כמה דיירים צריכה לכלול הנציגות

לכל בניין משותף בעל אותה חלקה. חייב להיות נציג 1 לפחות. נציגות קטנה ואיכותית תהיה יעילה יותר במקרה הזה המשט הנופץ נכון מאוד. איכות על פני כמות!

לפני שנמשיך נציגות זה בהחלט חשוב מאוד, ויש משמעות מאוד גדולה להצלחת הפרויקט. הנה מדריך מ א-ת לקידום פינוי בינוי.

סמכויות נציגות הדיירים

הנציגות מוסמכת לקבל החלטות כלליות הנוגעות לקידום הפרויקט. החלטות פרטניות, כמו סוגיות של תמורות ובטוחות, מחייבות את הסכמת כל הדיירים ואינן בסמכות הנציגות בלבד. החלטות כמו בחירת היזם, ביטול הסכם או החלפת היזם צריכות להתקבל בהחלטה משותפת של כל הדיירים.
כמובן שיש יוצא מן הכלל לפני בחירת נציגות יש צורך לקבוע סמכויות לנציגות ולחתום על פרוטוקול.

שקיפות ותקשורת מול הדיירים

הנציגות חייבת לפעול בשקיפות מלאה ולדווח לדיירים על פעולותיה. כל מסמך רלוונטי לפרויקט צריך להיות זמין לעיון הדיירים לפי דרישה. עורך הדין המייצג את הדיירים בפרויקט אמון על לוודא שהנציגות פועלת כדין ואינה חורגת מסמכויותיה.

הבטחת ייצוג הוגן לכל הדיירים

כדי להבטיח שהנציגות תפעל לטובת כל הדיירים, מומלץ לחברי הנציגות לחתום על כתב התחייבות לפעול בשקיפות ולא להפיק רווח אישי מתפקידם. עורך הדין שמייצג את הדיירים צריך להיות עצמאי ולבחון שהנציגות פועלת לטובת כלל הדיירים. סיום ההתקשרות עם עורך הדין צריך להיעשות בהחלטת כלל הדיירים, ולא בהחלטת הנציגות בלבד.

מינוי נציגות דיירים מקצועית ואמינה הוא צעד קריטי בקידום פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, המבטיח את הצלחת הפרויקט.

ישנם עקרונות חשובים לבניית נציגות דיירים.

מומלץ לבחור נציגות לפני חתימה על כל מסמך מארגן או NON SHOP. כמובן שלפני בחירת יזם אם אין לכם עוד יזם ואתם ממנים כרגע נציגים, אחרכך עו"ד. אחרכך יזם הכנו מדריך למכרז יזמים טוב.

לאחר בחירת נציגות

יש צורך לבחור עו"ד כדי להבטיח את כל הזכויות המגיעות לכם לדיירים. אם אתם עוד בשלב ההתחלתי של הפרויקט נשמח לעזור לכם לקדם. מנהלת דיירים הינה חשובה מאוד בהליך קידום של גל פינוי בינוי או פרויקט מסוג התחדשות עירונית. תוכלו להשאיר לנו פרטים כדי להבטיח את התמורה הגבוה ביותר שתקבלו. להשארת פרטיים לחצו כאן!

אהבתם את המאמר?

שתפו

עם חברים ומשפחה למי שאתם חושבים שזה יכול להיות רלוונטי ומעניין מאוד.

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn

יש לכם שאלה / רוצים לתת לנו הערה תכתבו לנו כאן למטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *